Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku (dalej jako GDDKiA oddział Gdańsk), w odpowiedzi na wniosek z dnia 01.08.2024 r. (data wpływu 01.08.2024 r.) przesłany drogą elektroniczną dotyczący ochrony akustycznej na OMT zad. 1 i sygnalizacji świetlnej przy ulicy Oliwskiej w Chwaszczynie informuje, że dokonano analizy wniosku, w wyniku czego stwierdzono co następuje:
Wniosek został przekazany do Wykonawcy zadania inwestycyjnego – przedsiębiorstwa BUDIMEX S.A. oraz Konsultanta pełniącego nadzór i zarządzanie nad Kontraktem – przedsiębiorstwa Transprojekt Gdański Sp. z o.o. celem przeanalizowania i zajęcia stanowiska w zakresie wniosku.
Ekrany zapewniające zabezpieczenie akustyczne dla Osiedla Nad Jeziorem w Chwaszczynie zaprojektowano w km 1+700 - 1+800 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, czyli do i za ulicą Oliwską. Zlokalizowane są po stronie lewej OMT, na skarpie łącznicy W_CHW_L5. Dokładna lokalizacja ekranów akustycznych z rejonu ulic Jeziornej, Kaszubskiej Drogi i Oliwskiej wskazana została w załączniku nr 1 do niniejszego pisma.
Odległość ul. Złotej i Szafirowej w miejscowości Chwaszczyno od trasy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej wynosi ok. 200 m, w związku z tym nie prowadzono dla nich analizy akustycznej w ramach opracowania Raportu o oddziaływaniu na środowisko Inwestycji pt.: „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła). Niemniej dla tego rejonu planowana jest makroniwelacja i nasadzenia, co wpłynie na zmniejszenie hałasu dla procedowanych lokalizacji, które przedstawione zostały na arkuszu stanowiącym załącznik nr 2:
GDDKiA informuje, że w ramach przedmiotowego Kontraktu stosowana jest typowa warstwa ścieralna SMA11S, używana na drogach klas A, S oraz GP, w związku z czym nie
przewiduje się zastosowania warstwy ścieralnej SMA8S, czyli tzw. „asfaltu cichego". Jednocześnie GDDKiA informuje, że wprowadzana organizacja ruchu na odcinku DW218, tj. ulicy Oliwskiej w Chwaszczynie jest zgodna z obowiązującymi Projektami Tymczasowej Organizacji Ruchu nr OMT.1/14/23 oraz OMT.1/25/25, zaopiniowanymi i zatwierdzonymi przez odpowiednie Instytucje, natomiast sygnalizacja świetlna zostanie uruchomiona po zakończeniu wszelkich prac nawierzchniowych przedmiotowego odcinka drogi wraz z jej robotami naprawczymi, wprowadzając tym samym Stałą Organizację Ruchu.
Dodatkowo informuję, iż aktualności dot. Inwestycji oraz przyjęte rozwiązania projektowe znajdują się na stronie internetowej przedmiotowej inwestycji pod adresem: https://www.metropolitalna-zadanie1.pl
Z poważaniem
Waldemar Chejmanowski
z-ca Dyrektora Oddziału
ds. Inwestycji